April 21, 2014

Berhantu internet

Pernah tak korang main hp/internet tanpa sedar dah berjam2 masa berlalu macam tu jer? Aku nak gerak dari katil ni wei tapi tangan aku bagaikan dah kene gam melekat dekat ipad ni hahaha 

#tahunkahwin





Segalanya-galanya Allah dah tentukan, bersyukur kerana kita dipertemukan dan dijodohkan bersama. Kesilapan yang lepas boleh dikenang tapi jangan diulang :)

Pertemuan yang Allah dah aturkan tu cukup indah. 

#tahunkahwin hahaha tahun ni boleh dikatakan tahun kahwin kan?? Ramai blogger yang nak kahwin tahun ni... Siapa tu yang nak kahwin, ada rasa2 nak kahwin dah ker , yang da menghitung hari tu , yang pergi jumpa bakal mentua tu haa mengaku cepat heheheeh :D

Betapa indahnya kehidupan manusia ini dengan adanya pasangan di dalam kejadiannya. Betapa jemu dan bosan kehidupan ini jika yang menjadi penghuni alam lelaki semuanya, atau perempuan semuanya. Jadi, kejadian berpasangan antara lelaki dan perempuan it merupakan ramuan yang mengindahkan kehidupan. 
Semoga segala urusan bagi semua bakal pengantin dipermudahkan.

April 18, 2014

doa memohon agar Allah memperbaiki diri kita setiap masa

       Aku andaikan aku ni jenis yang tak tahu jaga barang sebab masa mula-mula tuh hp aku rosak hari ni ipad pun rosak hmmmmmm

       Aku juga dapat rasakan yang aku tak pandai menjaga hati orang.. 





April 9, 2014

bride to be ke?

Aku ni sebenarnya "bride to be" (apasal aku kene ingatkan diri aku ni) hahaha Sebulan dah berlalu... Dari 6 bulan, hari ni dah tinggal 5 bulan lagi....

April 7, 2014

pelajar.



Saat ni aku merungut dan berharap sangat aku berada di sem akhir dan sedang mengadap assignment terakhir !!!
Walhal hari esok pasti aku akan merindui saat saat study ni.. (ye ke ek?) hahaha 
" ye sekarang kau tak rasa lagi"




April 5, 2014

Doa untuk ketenangan jiwa



Aku bukan la orang yang terlalu tabah.....
Wahai hatiku
"Sesungguhnya, Allah tidak memberi apa yang kita harapkan tapi DIA beri apa yang kita perlukan"

Nabi SAW menyuruh umatnya agar mengamalkan doa pagi dan petang bagi mengatasi masalah jiwa, antaranya seperti diriwayatkan oleh Abu Daud, daripada Abu Sa’id al-Khudri r.a iaitu:
“Allahumma inni a’uzubika minal hammi walhazan. Wa’a’uzubika minal ‘ajzi wal kasal wa’a’uzubika minal jubni wal bukhli, wa ‘a’uzubika min ghalabatid daini waqahrir rijaal.
bermaksud:
Ya Allah aku berlindung kepada-Mu daripada rundungan sedih dan duka. Aku berlindung kepada-Mu dari sifat lemah dan malas. Aku berlindung kepada-Mu daripada sifat pengecut dan kedekut. Aku berlindung kepada-Mu dari beban hutang dan penindasan orang).”

Sym 250 abang..

Jangan x tau moto ni mampu sampai ke perak hehe Dah sampai lepas 3jam hehe Berbekalkan GOPRO atas kepala dapat la ambil sedikit vi...