July 16, 2014

Cepat la masa berlalu ke jam 4.30 akak nak balik ni nak masak hahaha aku nak bagi pengakuan yang aku tak la pandai masak.. Nak2 bila masa nak masak laki pun nak tolong. terus jadi kekok nak masak pegang semua serba tidak kena... " laki mula la pandang mata tajam awak ni tahu masak tak " satu hari tu masak sambal ikan bilis haha sambal ikan bilis je pun. lepas tu laki da buat muka. sebab tak menepati macam mana yang dia nak... keesokkan nye setiap kali nak masak sambil aku kacau sambil aku cakap dalam hati
 " YaAllah jadikan makanan saya sedap sedap ye kalau tak sedap nanti suami saya marah"... 

July 10, 2014

Dia tulang rusuku

14hb.

Pagi 14hb bangun kopek Shiseido Mask yang Kak Eyda bagi malam tu.. bukak mata tengok atas katil ada hantaran serta hiasan fresh flower nyee ambil spray Farah spray kasi bunga semua mekar dan toleh pandang pula tepi tingkap tersangkut sepasang baju pengantin berwarna Pink bersama veil putih
 "Ahhh betul ke aku nak kahwin dah ni"

Sampai di Masjid aku nampak Mizi berbaju melayu pink bersampin putih aura pengantin Lelaki nye dari jauh aku dapat rasa. HEHE 

Hanya kenal dalam sebulan 2 kali jumpa aku terima pinangan nye dan 3bulan bertunang ambil keputusan terus kami sah menjadi suami isteri. masa bergambar rasa kekok nak pegang - pegang eh da kahwin dah halal la. suhu hangat nye badan si suami rasa lain macam jee... 
Ini ke rasanye bila jadi halal. :D

Alhamdullilah diberi aku kesempatan pada usia 23tahun aku telahpun mlengkapkan separuh daripada Agamaku. Telah aku temui pemilik tulang rusukku. Dalam setiap detik saat yang kita bakal lalui bersama Cinta dan sayang akan aku sentiasa sematkan dalam hatiku dan aku berjanji akan sentiasa memperbaiki diri ku agar menjadi suri terbaikmu :)


July 5, 2014

selamat berpuasa & 'ehem ehem' Selamat Pengantin Baru Baru baru "baru 2minggu" hihi


Semoga kita sama sama mendapat kebaikan di bulan yang mulia ni. buih teh tarik pun boleh tertarik kalau tengok waktu sekarang ni HAHA

14 JUN 2014
Selamat menjadi seorang isteri.


14hb lepas aku pilih untuk "Nikah Gantung" (bunyinya amat mengerikan) atau bunyi yang lebih islamik "Nikah Khitbah"
Seperkara yang membezakan di antara akad nikah dan khitbah ialah kedua-dua pasangan khitbah tidak tinggal bersama sehinggalah selesai majlis perkahwinan dijalankan. Pada dasarnya, mereka berdua adalah suami isteri dan halal untuk melakukan apa sahaja yang difikirkan untuk mereka melakukannya.



Rasulullah s.a.w. akan berkata, "(Semoga Allah memberkati kamu dan melimpahkan berkat kepada kamu dan menghimpunkan kedua kamu di dalam kebaikkan.)"

InsyaAllah semua akan dijemput ke majlis sanding 19/09/2014 :)

Sym 250 abang..

Jangan x tau moto ni mampu sampai ke perak hehe Dah sampai lepas 3jam hehe Berbekalkan GOPRO atas kepala dapat la ambil sedikit vi...