November 26, 2014

#diaribini


Suamiku yang manis dan manja ni suka sangat pada makanan. Setiap hari jenuh gak seorang bini muda (usia bukan no 4 haha) nak pikir nak masak apa...


HARI NI ISI PERUT KERETA LEBIH MAHAL BANDING ISI PERUT SENDIRI.. Malaysia malaysia oh malaysia..

November 13, 2014

#diari bini



Sambal daging / sayur kacang / telur dadar
sekurang-kurangnya aku masuk 2 jenis lauk. 
masak ringan untuk sarapan dan masak nasi sebelah petang.
suami pulak jenis tak berapa suka makan kedai tapi jenis tak cerewet bab makan kalau masakan rasa biasa2 dia makan 2 pinggan kalau sedap lebih dr 2pinggan kadang-kadang habiskan satu periuk nasi HAHAHA 

November 11, 2014

Saya berazam nak jadikan blog cerita pengalaman kahwin muda Wahhh gitu. hahaha 



Bila kali pertama meninggalkan mak ayah/rumah?


selama 23 tahun belum pernah lagi duk asrama/rumah sewa. kira bawah ketiak makayah sampai la kahwin. Apa-apa pun tetap kita rasa selesa dengan rumah kita makanan mak masak suasana cara semua nya walau kemana kita pergi kita susah nak lupa asal kita. Masa mula-mula kahwin selang sehari nk balik. suami nak gi kerja sanggup bangun awal pagi bersiap sebab nak suami hanta kita balik rumah mak dulu sebelum gi kerja.hihi sampai suami fedup. HAHA tak la tak kan la fedup ngn bini hehe dan janji nak jaga bini kan mana boleh fedup-fedup.hehe






November 4, 2014

honeymoon

ASSALAMUALAIKUM,

4bulan yang lalu lepas menikah sempat merasa jadi suri rumah tangga.. bangun pagi - pagi masak kan suami sarapan kemudian babai suami hingga hilang nye kelibat suami tutup pintu rapat-rapat siap ngan tarik langsir gelap rumah lari masuk bilik sambung tidur heheeheheh sampai tgh hari bangun gi beli brg dapur masak tengok drama kat tv sambil makan-makan suami pulang hidang makan , dan makan-makan lagi.. AHH nikmat :)

Sekarang dah mula kerja di tempat baru. Alhamdullilh dapat merasa kahwin, merasa sanding merasa honeymoon merasa jadi suri rumah tangga sebelum kembalik bekerja :) Terima kasih buat suami yang memberi gaji sepanjang isterinya berada dirumah. walaupun tak bekerja isteri masih boleh bershopping online boleh makan sedap - sedap. terima kasih renew roadtax kereta bini bayarkan hutang2 bulanan isteri dan bayarkan duit exam isteri.. dan bawa isteri honeymoon :D 


Sym 250 abang..

Jangan x tau moto ni mampu sampai ke perak hehe Dah sampai lepas 3jam hehe Berbekalkan GOPRO atas kepala dapat la ambil sedikit vi...